Avbokning

AVBOKNING
Behöver du avboka din tid? gör det främst via appen Wavy eller Ring 0702243206 i god tid dvs.  minst senast 24 timmar innan din bokade tid annars debiteras hela beloppet.

Varför ska man betala ett uteblivet besök?
Jag vill poängtera att för de allra flesta (många av mina stamkunder) så är detta inga konstigheter alls. De ser detta som en självklarhet, sunt förnuft med andra ord. Men till er som tycker det är dumt att jag fakturerar uteblivna besök eller sena avbokningar skriver jag detta för att förklara varför.

Ibland blir det sura miner när man behöver betala för sitt uteblivna besök. Det är otroligt tråkigt att inte alla förstår allvaret i att inte komma på sin bokade tid. Vi terapeuter och många andra inom Spa,- och Massagebranschen blir inte alltid tagna på allvar vad gäller denna biten.

För att få er att förstå tänker jag dra en liknelse med er lön. Om du inte kommer på ditt bokade besök får vi inte heller någon inkomst under den tiden. Alltså exakt samma sak som att du går till ditt jobb och din chef säger att du inte kommer få lön under några timmar av dina arbetande timmar den dagen. Du hade nog inte heller tyckt det varit jätteroligt att vara på jobbet utan att få betalt.

Detta är mitt jobb som jag ÄLSKAR och brinner för. Därför blir jag uppriktigt ledsen när detta jobb jag älskar inte alltid tas på allvar.
Jag har en återbudslista när det är riktigt fullbokat och ringer kunder som gärna vill ha en tid. Men det är inte alltid de kunderna hinner komma med för kort varsel om någon avbokar väldigt sent. Likaså om man inte kan hålla sin tid. Då kortas er behandlingstid ner till återstående tid fast du betalar till fullo. Eventuellt vid vissa behandlingar kan jag ej ta emot er alls pga att vissa behandlingar tar en viss tid. Då får du tyvärr betala för ditt besök till fullo. Man kan självklart glömma bort ABSOLUT, det kan jag också göra men då gör man rätt för sig. Man kan bli sjuk, (oftast vet man det lite innan), men blir man hastigt sjuk så löser vi självklart det.

Det som är tråkigt tycker jag är att de flesta som missar sitt besök hos läkaren eller tandläkaren till exempel har full förståelse för att dom skickar ut en faktura för uteblivet besök. Men till massagebranschen eller frisören så blir många arga. Varför? Vad är skillnaden? Vi jobbar hårt och länge för att driva våra företag och i lönen ingår vare sig sjukpenning, eller semesterersättning. Det jobbar vi ännu lite extra för att kunna få in.

Varför debiteras du?
När du beställer tid för behandling så gör vi ett muntligt/skriftligt avtal.
DU (köparen) förbinder dig att komma till mig vid en i förväg överenskommen tid och köpa en behandling.
Jag (säljaren) förbinder mig att reservera denna tid för DIG och inte sälja den till någon annan.
Så länge du inte avbeställer tiden senast 24 timmar före behandlingen så kan jag inte sälja den bokade tiden till någon annan.

Därför är du betalningsskyldig
Som egen företagare med tjänster inom friskvård och hälsa är jag beroende av att sälja tider för behandlingar till mina kunder och kan jag inte utföra tiden du bokat med mig har jag andra kunder som gärna hade velat ha din bokade tid. Ofta har jag dessutom väntelista för en viss tid eller dag vid akuta besvär. Då hade jag kunnat erbjuda tiden till någon annan som också vill komma till mig för att må bra. Men bara om jag får din bokning i tid.
Jag vill hålla hög kvalitet i mina behandlingar och ge god service till mina kunder.

Jag respekterar DIN tid. Jag är där för dig!
Tack för din förståelse !